Respekt for din kunde

03.02.2016

Fordomme er en af de største barriere mellem private og offentlige virksomheder, og B2g oplever fra tid til anden at virksomheder fejler i salg og samarbejde, fordi de ikke udviser den fornødne respekt for den offentlige kunde.

B2g har derfor sammensat et program, hvor vi dels går i kødet på begrebet respekt, dels har fundet to debattører og oplægsholdere der i en jamsession vil pille nogle af de mest gængse fordomme om den offentlige sektor fra hinanden.

 

PROGRAM

Kl. 8.15: Registrering og Morgenkaffe

Kl. 8.30: Præsentation af programmet

v. Claus Nordahl-Petersen – Direktør for B2g

Kl. 8.45: Hvad er respekt?

Respekt betyder at ”se igen eller se tilbage på”, men hvad ligger der egentligt i begrebet respekt når mennesker mødes.

B2g har inviteret Simon Agge Drigsdahl som er sognepræst ved bl.a. Fredensborg Slotskirke til at illustrere for os hvad respekt egentlig er, og hvor det giver værdi at udvise respekt for det man ikke forstår.

v. Simon Agge Drigsdahl, sognepræst

Kl. 9.15: Pause

Kl. 9.30: Fordomme og respekt

B2g har fået to der kender det offentlige til at gå til bidet på en række fordomme.

Den ene har været kommunaldirektør i Hillerød og direktør for Sundhedsstyrelsen, og siden 2011 departementschef i Børn- og Undervisningsministeriet. Den anden er direktør gennem mange år for den liberale tænketank CEPOS.

De to giver hver et oplæg med udgangspunkt i bl.a. følgende fordomme om det offentlige:

  • Det offentlige er ineffektivt, der er altid mange deltagere på deres møder
  • Det offentlige er langsomt, og det tager en hulens tid inden de beslutter sig
  • Det offentlige er bureaukratisk, og har et hav af regler der skal overholdes
  • Det offentlige har højt sygefravær, eller er altid på kursus
  • Det offentlige er fastlåst, uden forandring og innovation

v. Jesper Fisker – Departementschef i Børn- og Undervisningsministeriet & Martin Ågerup – Direktør for tænketanken CEPOS

Kl. 10.15: Jamsession – Perspektiverne udfordres!

Efter de to oplæg debatterer og udfordrer de to oplægsholdere hinandens perspektiver og oplæg mhp. at komme et spadestik dybere ift. hvad respekt og viden om den offentlige sektor betyder for salget.

Debatten faciliteters af Claus Nordahl-Petersen

Kl. 10.45: Spørgsmål til oplægsholderne fra salen

v. Claus Nordahl-Petersen

kl. 11.00 – Perspektivering og afslutning

v. Bjarne Henneman – Udviklingsdirektør i B2g

 

Tid og sted:
Onsdag den 3. februar 2016, kl. 8.15 – 11.30
På Tuborgvej 5
2900 Hellerup

Priser (ekskl. moms):
Medlemmer af b2g: 0,-
Ikke medlemmer: 4.999,-

Tilmelding:
Tilmeldingen skal ske til Carsten Højland Jensen på chj@b2g.dk

Tilbage