Der er forskel på det offentlige og private

Mange virksomheder går rundt med den opfattelse ”at så længe vi har et kvalitetsprodukt og en konkurrencedygtig pris, så går det nok”

 

Det virker på det private marked, så hvorfor ændre denne strategi? Men du vinder sjældent nogle kontrakter i det offentlige, hvis det eneste du kan tilbyde er et kvalitetsprodukt og en god pris. Det offentlige efterspørger helt andre ting.

 

Du kan derfor ikke bare overføre din strategi fra det private – til det offentlige. I det offentlige skal du tilgodese andre bundlinjer. Der er andre valgkriterier. Juraen er anderledes. Sproget er anderledes. Distributionskanalerne er anderledes. De ansatte har en anden uddannelsesbaggrund.

 

Salg til det offentlige kræver derfor et stort forarbejde – og en helt anden strategi. Præcis som, hvis du vil ind på et nyt udenlandsk marked, hvor sprog, jura og valgkriterier også er anderledes.

 

Men i stedet for at rejse om på den anden side af kloden, vil vi da klart anbefale at du prøver kræfter med det offentlige marked først.

“Man kan ikke overføre sin private salgsstrategi til det offentlige”.
Jesper Kristoffersen, salg- og marketingdirektør

BOOK ET MØDE

Vil du lære at snakke offentlig’sk –  så book et møde og få et oplæg til hvordan din virksomhed kan sælge mere til det offentlige – ganske uforpligtende.

Send en mail