Er der noget at komme efter? Kan det betale sig? Hvor meget skal du investere i markedet? Hvor hurtigt får du investeringen hjem? Hvordan får du den bedst mulige forrentning af dine sælgere?
Uanset om der er tale om en helt ny satsning over for det offentlige eller der ”blot” skal introduceres en ny aktivitet eller ydelse, så er det vigtigt at vide, hvor stort det tilgængelige marked er. Og intet kan vel være lettere at estimere med et offentligt marked, der er rigt på tilgængelige data. Det er et naturligt forlangende på direktionsgangene såvel som i bestyrelsen.
Men, hvordan når man frem til den rigtige ”business case” der skal berettige en satsning, når konkurrenter, decentrale budgetter, politiske bundlinjer, udbudsregler, skiftende dagsordener og reformer får indflydelse på resultatet?
Ovenstående vil Henrik Dalsgaard og Claus Nordahl, hhv. Kommunikations direktør og Administrerende direktør i Institut for Business to Government, tage hul på når de i fællesskab drøfter, hvordan man estimerer sit offentlige marked.
På webinaret kan du høre om:
• Hvilke kilder har du adgang til?
• Hvordan vælger du de informationer der definerer dit marked?
• Hvorfor er det både nemmere og sværere at estimere dit marked i det offentlige?
• Hvilke subjektive vurderinger er du nødt til at lave?
• Hvordan overfører du dit ”markedsestimat” til konkret salg?
Din tilmelding sikrer, at du får tilsendt optagelsen af webinaret.