Ydelser

Hvad kan man forvente i et samarbejde med B2G Consulting?

Vi har hos B2G samlet et hold af kompetente medarbejdere, der tilsammen kan byde på over 100 års erfaring med salg til det offentlige på en række forskellige discipliner. Der medvirker til at udnytte jeres virksomheds fulde potentiale. Hos B2G bruger vi udtrykket “vi taler offentligsk”, et sprog vi efter mange år har lært at mestre, og ydermere lært at videreformidle til samarbejdspartnere. Det at tale offentligsk dækker ikke blot over korrekt sprogbrug, hvilket også er essentielt, men det indebærer en lang række af tilgangsformer til offentlige beslutningstagere – hvordan forbereder du dig på møder, hvordan sælger du og hvilke værdibudskaber bør du lægge vægt på når du tilgår den offentlige kunde er blot eksempler på de overvejelser der bør gennemtænkes.

Siden etableringen i 2009 har vi rådgivet og inspireret mere end 1.000 virksomheder til at tjene mere på det offentlige marked. Fra de mindste i Danmark til de største i verden. B2G kendetegner sig ved at være meget resultatfokuserede. Gennemsnitligt har vores kunder oplevet en vækst i deres salg til det offentlige på over 100 procent i løbet af 24 måneder.

Det viser frem for alt, at mange virksomheder har et kæmpe uforløst potentiale på det offentlige marked. Men det kræver en professionel tilgang og den rigtige strategi.

Læs og hør mere fra vores tilfredse kunder:

Produktliste

Strategiske indsatser

Markedsafdækning

Formål:

At afdække det offentlige marked for virksomhedens produkter/services samt dit potentiale.

Salgsstrategi

Formål:

Leveres som opfølgning på 1. markedsundersøgelse med det formål at skabe en veldefineret strategisk platform, hvorfra kunden struktureret og målrettet kan begynde/forbedre sine salgsinitiativer mod den offentlige sektor.

Organisationstjek

Formål:

At udvikle salgsteamet kompetencer og dermed evne til at effektuere den vedtagne strategi.

Innovationsworkshop

Formål:

At adressere nye behov i den offentlige efterspørgsel med nye løsninger – i førte omgang gennem tre projektforslag, der kan afprøves i dialog med de offentlige kunder.

Kommunikationsstrategi

Formål:

Måske skal dit budskab ud til en bredere kreds eller svært tilgængelige målgrupper. Måske har du behov for at værktøjer der gør op med store købscentre, øge beslutningshastigheden eller ganske enkelt have beskrevet de mest effektive salgsfremmende aktiviteter og præcise kommunikationskanaler. God kommunikation på det offentlige marked afviger på mange områder fra hvad der god skik på andre markeder. Med en B2G Kommunikationsstrategi får du et værdifuldt værktøj til at understøtte jeres personlige salgsindsats og fremme jeres salgsmål.

Taktiske indsatser

Vinderbudskab

Vinderbudskab

Formål:

At udvikle en slagkraftigt business-case og et vinderbudskab, som målrettet adresserer de væsentligste offentlige kunders væsentligste bundlinjer – økonomisk, politisk og fagligt.

Budskabstræning

Formål:

At forankre Vinderbudskabet og budskaber, som sælgerne aktivt kan bruge i dialogen med deres offentlige kunder samt forhandlere og samarbejdspartnere.

Mødetræning

Formål:

At sikre dem der skal ud i marken og sikre resultaterne, er forberedt og klædt på i en sådan grad, at tiden bruges optimalt og udbyttet af møderne øges markant.

Tilbudsworkshop

Formål:

At vinde flere udbud via en bedre tilbudsmodel og en øget tilbudskompetence i virksomheden.

Salgstræning

Formål:

Sætte sælgerne i stand til at afdække kundens behov og præsentere en konkret løsning, der hjælper kunden og dennes organisation til hurtigt at træffe beslutning om køb.

Operationelle indsatser

Mødebooking

Mødebooking

Formål:

Et af de stærkeste virkemidler for at inspirere de offentlige kunder at få dialogen face to face. Med B2G mødebooking kan vi åbne døre der giver adgang til de rette beslutningstagere.

Tilbudsskrivning

Formål:

En række af de store ordrer i offentlig sektor kommer i udbud. Med B2G tilbudsskrivning sikrer vi de bedste muligheder for at det er dig der trækker det længste strå.

Capture Plan

Formål:

At øge vinderchancerne på enkeltstående meget store udbud via en målrettet dialog og salgsindsats op til det pågældende udbud.

Public Relations

Formål:

At skabe bedre forudsætninger for salg og samarbejde med det offentlige via positiv medieomtale.