Bog: Det sikre vækstmarked

Forestil dig en branche, som køber varer og ydelser for cirka 500 mia. kr. hvert år. En branche, som efterspørger alle slags varer og tjenesteydelser. Som altid betaler og ikke kan gå konkurs. Den offentlige sektor i Danmark er sådan en branche.

Hvis din virksomhed ikke handler med den endnu, så ligger der et kæmpemarked foran dine fødder. Et marked, som leder med lys og lygte efter gode produkter og løsninger, hvad enten du afsætter it-løsninger, tavlekridt, operationsudstyr eller broer.

Udfyld formularen herunder og få et eksemplar af vores bog om salg til det offentlige. Bogen er på 288 sider og giver dig en dybdegående indsigt i, hvordan du skaber vækst i din virksomhed gennem salg til det offentlige.

Få et eksemplar af bogen

Når du udfylder formularen, tilmelder du dig samtidig vores nyhedsbrev med ny viden om salg til det offentlige (kan afmeldes til enhver tid).

Bogens indhold

Reformlavinen
Opgør med fordommene
Lær spillereglerne at kende
Om denne bog

Kapitel 1
Et kæmpemarked, som udvider sig
Fra regelstyre til reformkultur
Staten og Folketinget: Direktion og bestyrelse for Danmark A/S
Staten: Direktionen og stabsenhederne
Ude i landet: Den kommunale gigant
Kommunerne og reform-tsunamien
Ny opgavefordeling
Den nye dynamiske kommune – eller hvad?
Nye værktøjer
Det politiske spil om milliarderne
Selskaberne: Den grå zone mellem offentlig og privat sektor
De selvejende institutioner

Kapitel 2
Spillerne på det offentlige marked
Faglige Berlinmure
Det mangehovedede indkøbscenter
At finde en politiker
Den offentlige leder under pres
Medarbejderne og den faglige superpower
Brugerne er dine hemmelige agenter på det offentlige marked
Når brugerne bliver til professionelle brugergrupper
De professionelle meningsdannere – interesseorganisationerne
Medierne – altid sultne efter en saftig skandale
Partier, forskere og tendenser i tiden

Kapitel 3
Sådan købes der ind i den offentlige sektor
Hvordan indkøb besluttes – demokratiske beslutningsprocesser
Valgkriterierne
Det handler om mennesker og politik

Kapitel 4
Staten satser på godt indkøb
De famøse udbud
Hvorfor sker der ikke mere?
Indkøb for kendere – de særlige discipliner
Bedre indkøb på vej?

Kapitel 5
Den offentlige sektor har innovationsbehovet – du har innovationskraften
Offentlig innovation

Kapitel 6
Hvordan bliver virksomheden den perfekte innovationspartner?
Offentlig-privat innovation
Når offentlig innovation betyder nye krav til virksomhederne
Det perfekte innovationssamarbejde
Innovation ved konkurrenceudsættelse

Kapitel 7
B2G-teamets udfordringer
Klar, parat
B2G-teamet
Sådan vurderer I markedsmulighederne

Kapitel 8
Variable og segmenter – produktstrategi og markedsføringskanaler
Faktorer, som påvirker beslutningsprocessen: Makrovariable
Faktorer, som påvirker beslutningsprocessen: Mikrovariable
Når konkurrenten er det offentlige selv
Find på noget andet end laveste pris!
Markedsføring, reklame og PR-strategier
Reklame og PR udgør over halvdelen af beslutningsgrundlaget

Kapitel 9
Murene falder
Fremtidens kommune

Kapitel 10
Udlandet venter

Glade kunder fra forskellige sektorer