Bog: Det sikre vækstmarked

Forestil dig en branche, som køber varer og ydelser for cirka 500 mia. kr. hvert år. En branche, som efterspørger alle slags varer og tjenesteydelser. Som altid betaler og ikke kan gå konkurs. Den offentlige sektor i Danmark er sådan en branche.

Hvis din virksomhed ikke handler med den endnu, så ligger der et kæmpemarked foran dine fødder. Et marked, som leder med lys og lygte efter gode produkter og løsninger, hvad enten du afsætter it-løsninger, tavlekridt, operationsudstyr eller broer.

Udfyld formularen herunder og få et eksemplar af vores bog om salg til det offentlige. Bogen er på 288 sider og giver dig en dybdegående indsigt i, hvordan du skaber vækst i din virksomhed gennem salg til det offentlige.

Få et eksemplar af bogen

Når du udfylder formularen, tilmelder du dig samtidig vores nyhedsbrev med ny viden om salg til det offentlige (kan afmeldes til enhver tid).

    Bogens indhold

    Reformlavinen
    Opgør med fordommene
    Lær spillereglerne at kende
    Om denne bog

    Kapitel 1
    Et kæmpemarked, som udvider sig
    Fra regelstyre til reformkultur
    Staten og Folketinget: Direktion og bestyrelse for Danmark A/S
    Staten: Direktionen og stabsenhederne
    Ude i landet: Den kommunale gigant
    Kommunerne og reform-tsunamien
    Ny opgavefordeling
    Den nye dynamiske kommune – eller hvad?
    Nye værktøjer
    Det politiske spil om milliarderne
    Selskaberne: Den grå zone mellem offentlig og privat sektor
    De selvejende institutioner

    Kapitel 2
    Spillerne på det offentlige marked
    Faglige Berlinmure
    Det mangehovedede indkøbscenter
    At finde en politiker
    Den offentlige leder under pres
    Medarbejderne og den faglige superpower
    Brugerne er dine hemmelige agenter på det offentlige marked
    Når brugerne bliver til professionelle brugergrupper
    De professionelle meningsdannere – interesseorganisationerne
    Medierne – altid sultne efter en saftig skandale
    Partier, forskere og tendenser i tiden

    Kapitel 3
    Sådan købes der ind i den offentlige sektor
    Hvordan indkøb besluttes – demokratiske beslutningsprocesser
    Valgkriterierne
    Det handler om mennesker og politik

    Kapitel 4
    Staten satser på godt indkøb
    De famøse udbud
    Hvorfor sker der ikke mere?
    Indkøb for kendere – de særlige discipliner
    Bedre indkøb på vej?

    Kapitel 5
    Den offentlige sektor har innovationsbehovet – du har innovationskraften
    Offentlig innovation

    Kapitel 6
    Hvordan bliver virksomheden den perfekte innovationspartner?
    Offentlig-privat innovation
    Når offentlig innovation betyder nye krav til virksomhederne
    Det perfekte innovationssamarbejde
    Innovation ved konkurrenceudsættelse

    Kapitel 7
    B2G-teamets udfordringer
    Klar, parat
    B2G-teamet
    Sådan vurderer I markedsmulighederne

    Kapitel 8
    Variable og segmenter – produktstrategi og markedsføringskanaler
    Faktorer, som påvirker beslutningsprocessen: Makrovariable
    Faktorer, som påvirker beslutningsprocessen: Mikrovariable
    Når konkurrenten er det offentlige selv
    Find på noget andet end laveste pris!
    Markedsføring, reklame og PR-strategier
    Reklame og PR udgør over halvdelen af beslutningsgrundlaget

    Kapitel 9
    Murene falder
    Fremtidens kommune

    Kapitel 10
    Udlandet venter

    Glade kunder fra forskellige sektorer